Bluemoon

21.08.2021


Nu på söndag är det fullmåne (kl12:01) och just nu i augusti så är det 2 fullmånar i vattumannen. Spännande då jag själv är vattuman så känns lite speciellt att få två stycken . Detta fenomen kallas Blue Moon men betyder inte att månen är blå utan just att det är 2 fullmånar i samma kalendermånad. Jag har alltid hittat ett lugn av att titta upp mot stjärnhimlen , hittar både kraft och inspiration i de frågor som snurrar runt i mitt huvud. Det finns ett ordspråk som resonerar väldigt starkt med mig och det är :

"Solen ser din kropp. Månen ser din själ".

Vi vänder oss till solen för ljus och klarhet, men månen vägleder oss genom dygnets mörkaste timmar. När det är nymåne och fullmåne så avsätter jag tid att "inventera" i mig själv och ta mig tid att utföra ceremonier efter månens fas. Förutom detta brukar jag ladda mina kristaller och mina kort under fullmånen. Jag brukar även se till att ladda en kanna vatten under månens sken, skapa lite magiskt månvatten.

Tidigare i mitt liv så hade jag svårt att veta hur man ska göra dessa ceremonier och tyckte att det var svårt så därför tänkte jag att det kanske finns någon här som känner samma sak och vill ha lite vägledning i hur man kan utforma en enklare men nog så kraftfull ceremoni.

För det första så behöver det inte vara tids eller materialkrävande , finns inga måsten eller utan detta funkar det inte. Viktiga är att ta tiden med sig själv och gå inåt. Avsätt en plats där du kan få vara ifred, jag brukar rena platsen innan genom att bränna Salvia för att rena alla energier sen fylla på med god energi genom att bränna Palo Santo - inget du behöver göra utan tankens kraft är stark så genom att tänka att platsen är ren räcker.

Det du känner att du vill ha på denna plats väljer du själv, som tex blommor , änglar, kristaller - vad du själv känner du vill ha med. Sätt mobilen på ljudlös Tänd gärna ett ljus - för att skapa frid och öppna upp för din intuition.

Ta fram papper och penna så att du skriva ner det som kommer upp Sätt dig så bekvämt som möjligt och slut ögonen, andas in genom näsan och ut genom munnen (brukar vara 3 ggr men behöver du fler sådana andetag så andas så tills du känner ett inre lugn) Vad/vem behöver du förlåta i ditt liv ?

Vad behöver du rensa bort i ditt liv, i dina relationer , i dina tankar, i din kropp? Skriv ner de svar som kommer upp - kan vara en sak och det kan vara 100 Men ta tid att lyssna in och känna att det som kommer upp inte längre tillför dig och ditt liv något. Efter denna stund så skriver du ner sådant du vill ha in på ett nytt papper - vad behöver du för att må bra, hitta balans, glädje och utveckling.

Kanske är det motsatsen till det du önskar bort.. Föreställ dig hur mycket bättre ditt liv skulle vara om du gjorde en förändring. Låt ditt hjärta vara med. När du fått ner vad du vill ha in så har du satt en intention - första steget på att kalla in vad du vill manifestera in Hur lång tid du sitter med dessa olika papper och tankar väljer du själv.

Om du kan se månen så gå gärna ut , ta med dig ditt ljus och är du inne så ta fram en skål vatten - läs upp din lista på saker du vill ta bort och tacka för att dom funnits där T ex - om du vet att du vill sluta jämföra dig med andra så kan man tex säga - "Tack jämförelsen för att du visat mig att jag inte tror att jag duger som jag är , jag förlåter dig för det obehaget detta gett mig men nu är jag klar och låter dig lämna mig, tack tack tack " Läs upp allt på din lista ( på ditt eget sätt) sen eldar du upp lappen med hjälp av ljuset och släpper det till marken (eller skålen med vatten) .

Gör det förståndigt så inte brandkåren behöver rycka ut : ) Glöm inte att tacka när du gör detta Nu kommer det roliga och det är din lista med det du vill ha in, läs upp den för månen - andra steget i att sätta en intention, att säga det högt. Ta denna lapp och antingen bär den med dig eller lägg den på ett bra ställe. Läs den några gånger eller när du behöver fram tills nästa måne för att boosta det du vill ha in samt för att påminna dig om det du behöver göra för att må bra. Finns massa olika sätt att utföra ceremonier på och med tiden hittar man sitt alldeles egna sätt men jag hoppas denna "guide" kan vara till lite hjälp.

Har du några frågor om mina sessioner kan du kontakta mig direkt via Mail:Zanna@änglavakt.com

Det går också bra att kontakta Änglavakts kundstjänst

Använd "KOD:Z25" i kundtjänst för att få 25% rabatt på sessioner med mig :)

Copyright Änglavakt.com
Service@änglavakt.com
0720072685 
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång